Dünya büyük bir insan, bizler de küçük bir dünya olduğumuz için böyle bir başlık kullandım.   Ormanlarımız dünyamızın akciğerleri gibi durma...

Ciğerlerimiz Hasta

Dünya büyük bir insan, bizler de küçük bir dünya olduğumuz için böyle bir başlık kullandım.
 
Ormanlarımız dünyamızın akciğerleri gibi durmadan havamızı temizleyip kalitesini artırıyor. Yeni Foça’mızın en güzel zenginliği, denizi kadar, ormanları olduğu aşikârdır. Fabrika bacalarından çıkan zehirleri kendi ciğerlerinde temizleyip, dönüştürüp bize en büyük iyiliği yapıyor, şükürler olsun. Ormanlarımız olmasa belki de buraların hava kalitesi çok düşecek, insanlar buralardan gitmek zorunda kalacaklardı.
 
Bugün bahsedeceğim konu, birçoğumuzun gördüğü Eski Foça ile Yeni Foça arasındaki ormanımızda görülen tırtıl istilasıdır. Bir çoğumuz deniz manzarasını seyrederken, bu ağaçlar neden kuruyor, dallarında asılı duran tırtıl yuvaları mı sebep oluyor, diye düşünmüştür.
 
Bende geçen yıldan beri düşünüyordum. Geçenlerde yine yolum düştü, ormanlarımızın durumu yürekler acısı, ne yazık ki daha da fazlalaşmış. Ağaçları kurutuncaya kadar konak olarak kullanan tırtıllar, başka genç ve canlı ağaçlara geçip onları kurutmaya devam ediyorlar.
 
Demem o ki yetkililerin mücadele edip etmediğini bilmiyorum. Eğer ediyorlar ise yetersiz olmuş ki, kuruyan ağaçlarımız çoğalmaya maalesef devam ediyor.
 
Kimin yetki alanında, onu da çok bilmiyorum. Orman Bakanlığı'nda olabilir. Yetkili veya yetkisiz hepimizin zenginliği olan ormanımıza sahip çıkalım. Ben bir vatandaş olarak buradan yazıyorum ki dikkat çeksin, önlem alınsın. Fidanlarımız kolay yetişmiyor. Yarınlarımıza iyi bir gelecek bırakmak istiyorsak ormanlarımıza sahip çıkalım. İnşallah bu satırlar yetkililerin gözlerine çarpar da en kısa zamanda mücadele başlar.
 
Vatandaş olarak bu hastalıkla belki mücadele edemeyiz, fakat ormanlarımızı temiz tutarak bir katkıda bulunabiliriz. Kırık şişe ve poşetlerin âdeta çöplük görüntüsü, vicdanlarımızı sızlatıyor. Her birimiz bu konuda hassasiyet gösterirsek daha temiz ormanlarımız olması, hayal olmaz, gerçek olur.
 
Daha temiz, mutlu yarınlar da buluşmak ümidi ile.





BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.